Partner - HUBSPOT
CRM för starka kundupplevelser
Kundresan startar långt innan kunden tar kontakt med er. Konkurrensen ökar och vinnaren är den som klarar att ge kunden den bästa kundupplevelsen. Då gäller det att ha bra verktyg för att kunna arbeta smart.
Hur bygger du långsiktig relationsbaserad försäljning i det digitala?


In a world of CHANGE, customer experience is the CORE of the company
Tjänster
HubSpot
HubSpot är en unik plattform där alla delar av kundresan är byggd i en och samma kod och i botten finns ett CRM. I HubSpot hanterar du all din marknadsföring, försäljning och kundservice; som marketing automation, sales pipeline, tickets och uppföljning. Du kan enkelt bygga ditt varumärke och ge kunden en enhetlig upplevelse.
HubSpot har alla verktyg för att du och dina team ska kunna följa kunden genom hela kundresan från prospekt till kund vilket skapar starka kundrelationer.
HubSpots hubar:
HubSpot samlar kundresans alla verktyg i 5 hubbar . Du kan jobba med en eller flera, CRMet ligger till grund och tillhör alla hubbar; SalesHub, MarketingHub, ServiceHub, CMSHub och OperationsHub.
Verktygen är:
-
Content – för att nå personer som än inte känner till dig.
-
Messaging – för att hålla en konversation med dina kunder och prospects.
-
Automation – för att effektivisera processer och skapa enhetlighet.
-
Reporting/Insights – för att förstå vad som fungerar och inte.
-
Data – för att fånga allt ovanför och kunna optimera arbetet.
Med Hubspot som CRM-plattform stärks dina kundnära team.
Med en gemensam bild skapar marknad, sälj och kundservice en likvärdig relation med kunden
CMSHub – Webben ditt nav i din digitala affär
SEO, Ads, Sociala Medier, hur vi fångar våra kunders intressen är en stor del av vår digitala affär men grunden ligger alltid i din egen webbplats.
Vi på CoreChange arbetar med hela kundresan och alla dina processer i din digitala affär. Med HubSpot arbetar vi med alla Hubar men fokuserar på CMSHub. Vi vet att din webb är en viktig beståndsdel i din affär. Med HubSpot kan vi utveckla din webbplats att lyfta och öka din digitala affär.
Fokusområden

Vad är kundupplevelse / CX
Kundupplevelsen är i centrum för det moderna företaget. Marknad, försäljning och kundservice ska sömlöst skapa förutsättningen till den bästa upplevelsen genom hela kundresan för att kunna omvandla kunden till ambassadör.
Kundresan handlar om att möta kunden var den är i sin köpresa, ge rätt information, erbjudande och service.
Kundupplevelsen är de där extra outtalade känslan av att bli sedd. Relationen kunden skapar med er, både företag, produkt eller tjänst. Att visa personlighet, igenkänning och vänskap.
Svårigheten i det digitala där kundens kontaktytor med er är utspridda över både tid och kanaler är att fånga alla dem touch points så att varje möte med kunden ska kunna fungera som en enhetlig entitet med samma kunskap. Än svårare är det när du bygger ihop resan med otaliga tjänster för att få ihop din kundresa.
Hur många plattformar och lösningar har du kopplat för att få ihop din kundresa? Förstår kunden att du är du i alla dessa möten?
Change – inget nytt bara på annat sätt
Om den digital transformationen pratar alla Change, nya processer och metoder men egentligen är inget nytt mer än att plattformen är digital.
Handelns resa till idag är en cirkel där allt är nytt och ändå det samma. För bara hundra år sedan låg handelsboden vid tågstationen mitt byn och ortens invånare samlades där. Över disk byttes inte bara varor utan också ortens skvaller och nyheterna från vida världen. När utbudet var begränsat beställdes varor och handelsboden var också posthanteringen som lämnade ut ditt paket. Idag sker stora delar av kommersen digitalt men paketet, varan och kundens upplevelse kring den är fortfarande fysik.