Digitala affärer
Digital Shelf Management

The Digital Shelf, även kallat den digitala varuhyllan är den plats ditt företags produkter säljs online. Det kan vara på din återförsäljares webbplats, en tredjeparts marknadsplats, social handelswebbplats eller i någon annan e-handelskanal.
Till skillnad från den fysiska butikshyllan kan du inte lita på iögonfallande produktplacering i hyllan för ditt varumärke. Istället måste du helt förlita dig på content som bilder, videor, beskrivningar, instruktioner, prissättning, betyg och recensioner. För att hjälpa konsumenten att fatta välgrundade köpbeslut online sätts dessa content-delar ihop och visas på webbplatser som tex drivs av dina återförsäljare.
Om någon av den digitala butikshyllans vitala delar av content saknas eller är felaktiga kan det resultera i missade försäljningsmöjligheter.
Vi på CoreChange fokuserar på
-
Vi erbjuder Digital Shelf Managers som hjälper företag att organisera, analysera och optimera produktinnehåll på alla era återförsäljares webbplatser. Fokus ligger på att öka varumärkeskännedom hos konsument för ökad konvertering/försäljning.
-
Tillsammans med vår partner SiteLucent, erbjuder vi ett verktyg för att kunna förvalta och bevaka er digitala butikshylla. Vi hjälpa er att analysera alla era återförsäljare ochni få en plattform som ger ökade insikter, bl.a. kring prestandan på er digitala hylla och onlineförsäljning.